Miss073

Believe you can and you're halfway there

Essence stay Matt Lip cream

5 reacties

Vandaag wil ik met jullie een budget juweeltje delen op het gebied van lip make-up.

beautyburster #1 en geshopt 009

Nieuwsgierig? Lees dan snel verder

Misschien heb je deze cream al op andere blogs voorbij zien komen misschien ook niet. Maar ik vind dat ik deze lip cream jullie niet mag verzwijgen omdat hij zo geweldig is.

Normaal ben ik geen lip make-up mens, als ik al een kleurtje op doe is het vaak een nude lippotlood. Mijn lip stash is dan ook een grap als je mijn uitgebreide persoonlijke oogschaduw assortiment ziet. Het liefste draag ik lipproducten met een matte finish dus vandaar dat ik deze wel wilde uitproberen.

Misschien zijn lipproducten niet mijn ding omdat ik een beetje scheve lippen hebt die heel snel velletjes hebben. Hoe vaak ik ook smeer met balsems, scrub maakt allemaal niet uit Steffie heeft de volgende dag weer velletjes (zie je ook op de foto`s).

beautyburster #1 en geshopt 008

Maar goed los van de velletjes en scheve lippen die jullie zo op de foto`s gaan zien gaan we eerst even kijken naar het product.

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar de cream is ook echt een cream. Snappen jullie hem nog. Het goedje droogt absoluut niet in je lippen maar blijft er comfortabel op liggen. Je kan je lippen wel soepel over elkaar wrijven, maar het plakt niet. Kortom je hebt het niet in de gaten wanneer je hem draagt en dat moet ik hebben. Niet dat plakkerige gedoe waar je haren continu in blijven hangen. Ik sta veel op het station en als het dan ook maar een beetje waait en ik heb plakkerig spul op mijn lippen is het al meteen een soort van haarlipgloss geworden en heeft mijn haar kleur in plaats van mijn lippen. Maar gelukkig heeft deze cream dit niet dus mij heeft hij al voor zich.

Stay matte lipcream 001

De applicator is weinig over te zeggen, het is gewoon een lipgloss applicator zoals wij hem kennen. Lekker oud en vertrouwd en brengt dus gemakkelijk aan.  De cream ruikt naar vanille wat volgens mij de basisgeur is van essence qua  lipproducten. Hij ruikt niet heel sterk en veel van de geur zal je niet mee krijgen of je moet er de hele dag met je neus aan hangen, maar dan is het ook geen lipcream meer.

Stay matte lipcream 002

Hij brengt soepel aan, maar naar een paar uurtjes (2,5 uur) komen de velletjes op je lippen weer tevoorschijn. De lipcream geeft af maar overleeft wel een glas drinken, ga je een hapje eten neem hem dan mee om na het eten weer even te verversen.

Stay matte lipcream 004Stay matte lipcream 005

Stay matte lipcream 007Stay matte lipcream 003

Ik heb gekozen voor een safe kleurtje, maar dat komt omdat ik bijna geen felle kleuren draag. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik toch nog een fel kleurtje bij ga halen voor de zonnige dagen.

Stay matte lipcream 008Stay matte lipcream 017

Op deze foto`s zat de cream al een uur of 2.

Het laatste punt wat besproken gaat worden is de prijs. Hier kan ik kort en bondig over zijn, €2,- voor dit product is zeker het geld waard. De prijs-kwaliteit verhouding is daarom ook geweldig!

Laten we een ding hopen. Dat essence snel met meer kleuren komt, want deze schatjes zijn geweldig!

Heb jij al kennis gemaakt met de lipcream van essence?

Veel Liefs,

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

5 thoughts on “Essence stay Matt Lip cream

  1. Oeeh mooi kleurtje. Ik was al van plan om er een te halen !

  2. Had het al inderdaad vaker voorbij zien komen. Maar zo’n juweeltje verdient natuurlijk de aandacht😉. Mooie kleur, staat je goed. Ik heb alleen last van velletjes op m’n lippen, dus daarom denk ik dat het wat minder geschikt is.

  3. Ik vind ze echt super😀 Ik heb twee kleuren, ben er zo blij mee!

Geef een reactie

