Miss073

Believe you can and you're halfway there

Denkstromen #1 Winter

1 reactie

Volgens mij hebben jullie het al gemerkt, ik heb al weer een paar dagen niet gepost. Dat klopt want we zitten in toets weken en er komt een kennisexamen aan. Dus dat is al het uitstel gedrag goedmaken, leren, dingen regelen en de hele rataplan. Ook ben ik aspirant lid bij een carnavals club dus ben het afgelopen weekend ook weg geweest met deze club en muziek gemaakt, maar het is ook weer oefenen. Stage kennismaking, vriend jarig.

 

Zoals je kan lezen dus een lekkere chaos xD.

 

quote-020-human-nature-to-think-wisely

 

Maar zoals jullie kunnen zien heeft deze post een beetje een aparte naam. Denkstromen?! Euh… zal je denken… wat bedoelt ze daar nou weer mee. Nou gewoon een soort van filosoferen over allerlei onderwerpen alleen vind ik de term filosoferen veeeeeeeel te beladen dus noem ik mijn filosoferen altijd denkstromen. Mijn gedachtes gaan dan in een soort flow en ik denk dat ik daar iets mee moet doen. Miss073 is daar natuurlijk de perfecte plek voor.

 

Vandaag sneeuwde het, jullie weten dat ik gek ben op de winter, en wist je het nog niet dan weet je het nu. Veel vertraging gehad maar die dwarrelende vlokjes maken voor mij veel goed. Maar goed ik zat in de trein en toen begon ik dus met een verse denkstroom over sneeuw en die wilde ik eigenlijk wel met jullie delen.

De lichtheid van de sneeuw, die duidelijke helderheid die het weergeeft. Maar als de vlokken naar beneden dwarrelen een grote chaos. Eenmaal op de grond neergestreken een duidelijke witte massa.

Ik heb nooit geweten waarom ik zo van sneeuw houd, maar opeens word het me duidelijk. Ik wist altijd wel dat ik het mooi en leuk vond. Nu pas zie ik de gelijkenis tussen sneeuw en mijn persoonlijkheid.

428103_401728289911961_1205574950_n

Een chaos, maar wanneer er dan ook maar iets is afgesproken, beslist of gevonden komen al die chaotische deeltjes bijeen als een grote heldere en duidelijke visie. Wel iets te veranderen maar net als sneeuw, de ene keer makkelijker dan de andere keer. Soms heb je om mij van idee te laten veranderen een zware sneeuwruimer nodig en de andere keer maar een vleugje wind.

Op de een of andere manier zie ik nu in dat sneeuw perfect bij mijn persoonlijkheid past. Vreemd dat ik het nu pas zie maar het is net als sneeuw, het duurde even maar nu is de deken gesetteld.

Sneeuw ruimt mijn gedachten op, alle afleidingen bedolven onder een solide witte laag en alles wat belangrijk is dwarrelt langzaam naar beneden en komt boven op de stapel terecht. Sneeuw is sterk maar toch flexibel genoeg om er mee te werken. Van buiten ijskoud maar van binnen eenmaal in de isolatie een warm hart.

Zo is het bij mij ook. Ik kan heel koud zijn aan de buitenkant, maar als je eenmaal voorbij mijn beschermingsmuur komt en ik je toelaat in mijn hart heb je daar voor altijd een plekje en doe ik alles voor je.

Ook qua beauty weerspiegeld sneeuw mij. Als ik de juiste producten gebruik en niet te veel poeha gebruik is mijn gezicht egaal en gezond. Maar gebruik ik één verkeerd ingrediënt dan gaat mijn gave huidje eraan. Zo is het met sneeuw ook wanneer je het met rust laat blijft het prachtig maar als je er dan zout overheen gooit veranderd het in een drama.

O ik ben al weer in Den Bosch, Heerlijk dat denkstromen, weer wat inzicht in mezelf.

whatever-youre-thinking-think-bigger

Ik hoop dat jullie het leuk en verhelderend vinden een keer zo iets te lezen. Ik heb vrij vaak van deze stromen. Mijn ADHD uit zich tegenwoordig zo, ik denk verder dan dat nodig is, maar het is heerlijk. Hier heb ik mezelf dus met een natuurlijk verschijnsel vergeleken.

 

Vergelijk jij je wel eens met een natuurlijk verschijnsel? Welk natuurverschijnsel of welk seizoen past het beste bij jou? en waarom?

Veel Liefs!

 

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

One thought on “Denkstromen #1 Winter

  1. Wat interessant om te lezen. Diepgaand, maar zeker niet zwaar of onbegrijpelijk. Kan me er goed in vinden, heel goed. In jouw beschrijving zou sneeuw ook goed bij mij passen. Ik houd alleen niet zo van sneeuw hahaha. Benieuwd naar je volgende denkstroom!

Geef een reactie

