Miss073

Believe you can and you're halfway there

Miss073 = ADHD

4 reacties

Hey Allemaal,

YaaY Het sneeuwt!!!! EIN-DE-LIJK! Gelukkig heb ik toch nog iets van sneeuw gehad tijdens de winter wonder month waarvan morgen de laatste dag is. Nu ga ik jullie kennismaken met een onderdeel van mij.

6564cd02821751cc736c15f708af62dcYWRoZDIuanBn

Laatst heb ik het wel eens laten vallen. Ik heb ADHD! Mijn hoofd is een chaos, kan ENORM veel en snel praten, vergeet nu alweer wat het volgende punt was xD en ben op zijn tijd lekker druk. Wat ik erg jammer vind is dat sommige mensen heel negatief tegen ADHD aan kijken, je zou druk en agressief zijn en meestal verwacht men ook dat je aan een of andere drugs verslaafd bent. Oké vroeger was ik wel agressief maar nu heb ik dat tegenwoordig heel goed onder controle ( Na wat trainingen oa VERS training.).

Eigenlijk is het leven met ADHD heel leuk! Ik heb een super rijke fantasie en ben niet bang om dingen aan te pakken want ik zoek de uitdaging juist op.  Ik kan me makkelijk inleven in mensen kan erg goed organiseren wat eigenlijk wel in strijd is met mijn chaos en de kenmerken van ADHD, maar ik spreek altijd over een georganiseerde chaos. Wat wel vaak is is dat ik met 100 dingen tegelijk bezig kan zijn, dan ben ik bijvoorbeeld aan het bloggen, huiswerk aan het maken, gamen en aan het surfen op internet tegelijk, dit staat los van het checken van facebook en twitter wat ik non stop doe Emoticon die tong uitsteekt.

ADHD word ook wel een aandacht stoornis genoemd! oké ik wil een ding uit de wereld hebben: IK BEN GEEN AANDACHT TREKKER! haha, oké soms ben ik wel een aandacht trekker als ik mijn kuren heb Emoticon die tong uitsteekt.  Soms komt het misschien wel over dat ADHD’ers veel meer aandacht trekken maar dit komt vooral door een tekort aan uitdaging en prikkels en niet omdat we zo graag aandacht willen hebben. Het gedeelte aandacht betekend meer dat je aandacht (concentratie) tekort komt voor de dingen waarmee je bezig bent. Als er een vogeltje langs vliegt, het sneeuwt, er rijd een trein langs, noem het maar op gaat daar al snel de aandacht naar toe. 

Door mijn ADHD ben ik wel echt een dummy met plannen, op de een of andere manier lukt het me gewoon niet. Daarom heb ik ook bijna nooit iets klaar staan voor mijn blog, ik blog wanneer ik er zin in heb of mijn blog alarmpje afgaat. Meestal verzin ik dan ter plekken een onderwerp of een product waar ik iets over wil gaan schrijven. Dit is echt een leerpuntje voor me! Ik wil graag voor mijn blog vooruit gaan werken maar ik heb echt nog geen idee hoe, dus als jullie plan tips hebben deel ze met me!

ADHD op school leerling

Ook heb ik voor jullie even de kenmerken van ADHD op een rijtje gevonden ( gekopieerd uit een PDF over ADHD.)

Kenmerken van ADHD
ADHD heeft drie belangrijke kenmerken: aandacht tekort, hyperactiviteit en impulsief
gedrag.
Voorbeelden van aandacht tekort
– Moeite met het organiseren van taken
– Snel afgeleid zijn: moeite om de aandacht bij taken of spel te houden
– Vermijden of afkeer hebben van taken die langdurige geestelijke inspanning vragen
– Moeite hebben met details
– Moeilijk kunnen luisteren
– Aanwijzingen niet goed opvolgen
– Taken niet afmaken
– Alles tegelijk doen
– Veel fouten maken
– Vergeetachtig zijn bij dagelijkse bezigheden
– Vaak dingen kwijt zijn
Voorbeelden van hyperactiviteit
– Niet stil kunnen zitten
– Onrustig bewegen met handen en voeten
– Friemelen
– Een constant gevoel van innerlijke rusteloosheid
– Niet kunnen ontspannen
– Constant in de weer zijn of maar doordraven
– Aan één stuk door praten
Voorbeelden van impulsief gedrag
– Antwoorden geven voordat de vragen afgemaakt zijn
– Verstoren van bezigheden van anderen
– Moeite hebben met op de beurt wachten
– Impulsief relaties en banen aangaan of verbreken
– Impulsief geld uitgeven of gokken
– Veel spanning en sensatie zoeken
– Snel ruzie maken
Mogelijk bijkomende problemen
– Leerstoornissen: stoornissen van de informatieverwerking
– Emotionele en relationele problemen
– Sterke drang tot experimenteren: hogere kans op verslaving, roekeloos of
problematisch gedrag

Kijk voldoe je aan een van deze kenmerken dan heb je geen ADHD, Dit artikel is ook niet gemaakt om jullie ADHD toe te praten maar meer om jullie kennis met mij te laten maken. ADHD is Steffie en Steffie is ADHD. Ik en mijn stoornis wat ik meer als een verrijking zie dan een stoornis zijn één! Mochten jullie extra informatie willen dan kan ik de PDF over ADHD naar je mailen, daarvoor moet je wel een mailtje sturen naar Miss073@hotmail.nl . Ook als je vragen hebt over ADHD of over mij kan je ze onder bij de comments stellen of een mailtje sturen! Ik zal ze allemaal beantwoorden zolang ze maar met respect worden gesteld. Ik hoop dat dit de kijk op ADHD van jullie hebben veranderd van eigenlijk zijn we hele leuke mensen Emoticon met brede lach.

Veel Liefs,

Miss073

Ps, ik heb er bewust uitgelaten over hoe ADHD nou precies werkt met je hersens enz. Want anders zou het zo`n zwaar verhaal worden. Als jullie hier wel interesse naar hebben wil ik hier best eens een artikel over schrijven.

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

4 thoughts on “Miss073 = ADHD

  1. haai,
    haha bij mij denken ze dat ik het ook heb😛
    ik praat altijd en ben hartstikke druk🙂

    xxx

  2. Goed artikel, ADHD is eigenlijk voor mij vrij normaal. Ik irriteer mij niet aan die mensen, of vind ze agressief.🙂 Goed dat je je verhaal hebt gedaan, hopelijk veranderd dit ook de kijk op ADHD voor anderen.😀 Ik ben wel benieuwd wat het met je hersenen doet. ;o Ja.. Cynth.. maak het maar weer moeilijk. zucht. zucht. Sorry, ik vind het gewoon heel interessant. :’)

  3. Pingback: De mening van Steffie over Zen Zeep | Miss M

Geef een reactie

