Miss073

Believe you can and you're halfway there

Wellness Sunday

Een reactie plaatsen

wellness sunday

Iedere zondag is er een artikel genaamd Wellness Sunday. Ik ga dan voor jullie schrijven hoe je thuis lekker kan ontspannen op wat voor manieren dan ook. Je kan natuurlijk niet iedere week naar een wellness centrum maar je kan thuis wel kleine dingetjes doen om te ontspannen. Met vandaag een heerlijk handbadje voor vermoeide handjes.

Zoals jullie gisteren al konden lezen heb ik mijn kamer gerenoveerd. Omdat mijn handen gisteren veel hebben geleden vond ik het een goed idee mijn handjes te verwennen. Je handen zijn naast je gezicht toch je visitekaartje en het is wel zo fijn dat die er gewoon lekker uit zien.

Wat heb je nodig:

wellnesssunday 031

ஐ Handdoek ஐ Rozenolie ஐ Bak met warm water ஐ Zeezout ஐ  Voedende handcrème ஐ Nagellak remover ஐ Puimsteen ஐ Bokkenpootje ஐ Nagellak

Haal je oude nagellak eraf en was je handen.Je vult je bak met warm water uit de kraam. Vervolgens doe je er een eetlepel zeezout in en een scheutje met rozenolie (moet maar even ruiken/voelen wat jij fijn vind.). Dan verwijder je je eelt op je handen met de puimsteen, je kan ook nog even je nagels vijlen maar dat had ik gisteren al gedaan. Je handdoek leg je op je schoot en je doet op het gemak je handen erin en laat ze 5 minuten rusten in het water (kijk ondertussen tv, want 5 minuten stil zitten  is niet voor iedereen weg gelegd.). Pak vervolgens ongeveer een halve eetlepel zout en scrub hier je handen mee in je badje (alsof je je handen wast.). Je handen zullen nu wel een beetje rood zijn, maar dep ze rustig droog met je handdoek. Smeer vervolgens je handen in met een handcrème. Daarna heb ik mijn nagelriemen een stukje naar achteren geduwd en ze ook ingesmeerd met crème. Je kan het natuurlijk ook met nagelriem olie doen maar dat heb ik helaas niet dus werd het voor mij gewoon crème. Ik heb de crème even 5 minuutjes laten intrekken. Daarna heb ik nog even mijn nagels schoon gemaakt met nagellak remover om overgebleven crème van mijn nagels af te halen. Tot slotte heb ik mijn nagels nog lekker voorzien van een knalroze French manicure. Hieronder nog een soort fotoreportage van  de dingen die ik heb gedaan.

Puimsteen om mijn eelt weg te halen. Ik heb altijd alleen eelt bij mijn ringvinger en jullie?wellnesssunday 033

Water met olie ziet er altijd leuk uit ^_^. Het rook echt naar een rozenstruik op mijn kamer Yummie Emoticon met brede lachwellnesssunday 035

De crème die ik heb gebruiktwellnesssunday 039

Met crème insmerenwellnesssunday 040

Eind resultaatwellnesssunday 046

Mijn handen voelden echt heerlijk zacht en uitgerust aan. Gaan jullie dit ook proberen?

~Hugs~

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

Geef een reactie

