Miss073

Believe you can and you're halfway there

Hoe sluit je je baaldag af tips

Een reactie plaatsen

Hey Allemaal,

Verveling

Voor de gene die me op twitter volgen hebben het wel al gezien, maar ik had gisteren een enorme baaldag. Echt alles liep in de soep wat al in de nacht begon met mijn teen stoten, tot een overvolle trein en nog een aantal andere dingen. Gelukkig gebruik ik Miss073 niet op te klagen maar ik geef wat dingen waardoor je je baaldag toch nog een beetje lekker kan afsluiten.

ஐ Trek je favoriete comfi kleding aan, dus de kleding waar jij je eigen lekker in voelt.

ஐ Zoek bij je vriendje, je vriendin, je moeder of iemand anders die je vertrouwd een luisterend oor. Je moet gewoon even je verhaal kwijt en het is gewoon lekker als iemand even luistert naar je.

ஐ Zorg dat je wat lekkere dingen in huis haalt of hebt, zoals een pak chocomel of een heerlijke thee zodat je daar lekker van kan genieten als je een heerlijke feel good film of juist een emotionele film op zet, maar een goed boek kan natuurlijk ook. Je moet iets hebben waar je je gedachten helemaal in kwijt kan zodat je even niet denkt aan de dingen die gedurende de dag je zijn overkomen.

ஐ Vergeet niet lekker een douche te nemen om de baalfactor van je af te spoelen. Ga gewoon eens 5 minuten onder de doucht staan en probeer heel je hoofd leeg te maken. Dit kan je doen door bijvoorbeeld je heel bewust te zijn van het water wat over je heen komt, maar ook om je juist te focussen op het insmeren met je favoriete douchegel. Iedere keer als je gedachten weer verspringen dan kan je weer terug gaan naar je douchegel of de waterdruppels. Dit klinkt misschien een beetje zweverig maar het is een soort van meditatie dus het is ook nog goed om je concentratie te verbeteren.

ஐ Brand heerlijke ontspannen kaarsen, van die heerlijke geurkaarsen met bijvoorbeeld een vanille of appelkaneel geur.

ஐ Surf je favoriete websites af en ga zitten voor een avondje beautyblogs.

ஐ Je kan ook de hele avond invullen met je favoriete tv serie of een avondje TLC.

ஐ Huil je emoties eruit, het opkroppen ervan helpt niet en ik kan het weten. Als je alles opkropt komen je emoties er uiteindelijk in een grotere hoeveelheid uit en dat is geen pretje. Wees dus niet te koppig en probeer jezelf niet groot te houden want je wordt er zelf uiteindelijk niets beter van.

ஐ Tot slotte kan je ook gewoon lekker vroeg je bed in kruipen. Daar kan je natuurlijk ook lezen of tv kijken. Als ik een baaldag heb verlang ik naar een veilige omgeving en wat is er nou veiliger als je eigen bed waar je heerlijk onder de veilige dekens wegkruipen wat ook nog lekker warm is met dit koude weer.

Ik hoop dat jullie iets hebben aan mijn kom je baaldag door tips, maar ik ben natuurlijk ook benieuwd wat jullie doen om je baaldag uiteindelijk toch nog positief af te sluiten. Laat jou tip hier onder bij de comments!

 

~Hugs~

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

Geef een reactie

