Miss073

Believe you can and you're halfway there

Tentamens

Een reactie plaatsen

Hey Allemaal!

sorry

Vandaag heb ik helaas niets kunnen schrijven omdat ik moet leren voor mijn tentamen. Misschien schrijf ik vanavond nog iets maar ik denk dat het morgen wordt. Maar ik kan jullie misschien wel vertellen voor wat ik morgen tentamen heb!

Ik heb morgen tentamen van het vak “de stad”. Het is een vakoverstijgend vak en we werken samen met de toekomstig docenten aardrijkskunde. De theorie gaat vooral over hoe was de stad in de oudheid, middeleeuwen, nieuwe tijd, nieuwste tijd en tot slotte hoe de stad nu is. Er wordt antwoord gegeven op vragen zoals “Hoe is de stad opgebouwd?”, “Woonden er veel of weinig mensen?”, “Wie had de macht”enzovoorts. We zijn voor dit vak ook naar het Ruhrgebied geweest, dat ligt in Duitsland net over de grens.

Kaart_duitsland2

Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Kaart_duitsland.png

We zijn daar naar een oude kolencentralen geweest, naar het Schalke stadion (vond ik zelf niet zo heel boeiend) en naar een industrie terrein wat nu niet meer word gebruikt. Op het laatste terrein zie je heel mooi dat de natuur zijn plek weer terug neemt. Ik vind het jammer dat ik niet naar alle colleges ben geweest maar ik kon het toen niet zo goed aan in verband met mijn vermoeidheid. Het boek wat ik er voor heb leest gemakkelijk en als je geïnteresseerd bent wel boek het is kan je het hieronder in een reactie vragen of me even een mailtje sturen. Hieronder wat foto`s van mijn trip naar het Ruhrgebied.

 

Dit geeft het multicultureel aspect weer van het Ruhrgebied. Deze huizen stonden zowat naast elkaar in de zelfde straat.

ipod pics en filmpje 112

Persruimte in het Schalke stadion.

ipod pics en filmpje 171

Hier onder zie je hoe de natuur weer het heft in eigen handen neemt.

ipod pics en filmpje 193

Haha, ik begin met sorry maar uiteindelijk is het nog een lang artikel geworden. Ik hoop dat jullie het leuk vinden (het is ook wat anders).

~Hugs~

Auteur: miss073

Blogger, studeerd jeugdzorg, enorme fantasie en heeft ADHD. Have fun!

Geef een reactie

